Image
Mazda

Mazda blijft bouwen aan de toekomst

  • Nieuwe partnerschappen ter versterking van de elektrificatiecapaciteiten
  • Sterke inzet voor groei van nieuwe EV's in Europa
  • Doelstelling: nul dodelijke ongevallen veroorzaakt door een nieuwe Mazda tegen 2040

 

Waddinxveen,23 november 2022

Mazda Motor Corporation heeft een update aangekondigd van het Mazda midterm management plan en het managementbeleid tot 2030

In de aankondiging wordt benadrukt dat Mazda positief reageert op het zeer onzekere ondernemingsklimaat en zijn verbintenis hernieuwt om tegen 2050 in al zijn activiteiten CO2-neutraal te zijn. De afgelopen jaren is de omgeving waarin autofabrikanten opereren drastisch veranderd. Dit geldt met name voor Europa door de groei  van geëlektrificeerde producten en de bijbehorende regelgeving. Om flexibel in te spelen op deze toekomstige  veranderingen, presenteerde Mazda een driefasenplan tegen 2030.

Versnelling van de elektrificatie volgens de Multi Solution-aanpak 

Vanaf vandaag en tot 2024 zal het bedrijf zich richten op het bereiken van meer veerkracht ten opzichte van veranderingen in de omgeving, waarbij de nadruk  ligt op het versterken van zijn technologische ontwikkeling, toeleveringsketens en kostenbesparende  inspanningen. Gedurende deze periode zal Mazda de elektrificatie van zijn vloot blijven versnellen en aantrekkelijke producten lanceren die voldoen aan de regelgeving in de respectieve mark ten door consequent de Mazda Multi Solution-aanpak te implementeren. In Europa zijn we erg trots op het succes van de Mazda MX-30 EV1, de ongelooflijke verkoopresultaten voor de onlangs gelanceerde Mazda CX-60 Plugin Hybrid 2, waar we in de wereld meer dan 20.000 eenheden hebben verkocht, en de komst volgend jaar van de Mazda MX-30 R-EV en andere geëlektrificeerde producten daarna, waaronder de Mazda CX-80 met drie rijen.

Overgang naar elektrificatie

Van 2025 tot 2027, naarmate de regelgeving strenger wordt, vooral in Europa, zal Mazda de nodige onderdelen blijven bouwen voor de overgang naar de elektrificatie van het gamma. Dit omvat zowel de verfijning en het gerbruik van Mazda's meervoudige elektrificatie-en productietechnologieën als de wereldwijde lancering van nieuwe batterij-elektrische voertuigen.

1 Mazda MX-30 elektriciteitsverbruik 17,9 kWh/100km, CO2-uitstoot 0 g/km (WLTP gecombineerd)).

Voertuigen wordt gehomologeerd volgens de typegoedkeuringsprocedure WLTP (Verordening (EU) 1151 / 2017; Verordening (EU) 2007/715).

2 Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV brandstofverbruik 1,5 l/100 km/ 66,7 km per liter, CO2-uitstoot 33 g/km (WLTP gecombineerd). Voertuigen wordt gehomologeerd volgens de typegoedkeuringsprocedure WLTP (Verordening (EU) 1151 / 2017; Verordening (EU) 2007/715).